Alla inlägg under maj 2014

Av Felicia Stigsson - 28 maj 2014 14:05

27 måndag var vi ute och skrittade i 40 min, skönt efter tävlingen igår?

28 tisdag. Red markarbete i paddocken samtidigt som Sandra och Björne hoppade 6 åringarna. Var lite svårt att rida i början då man inte vill vara i vägen. Men när Sandra hade häst byte så kunde jag rida mitt pass mer ordentligt. Galoppen var han riktigt rund och fin i och traven var helt okej. Red på en båge och skänkelvikning i traven. Galoppen var mer volter och samla och öka. När jag var klar tyckte Björne att jag skulle hoppa lite och klart som korvspad att man gör det med världens bästa tränare i mitten. Hittade inte min galopp från början. Har verkligen tappat galoppkänslan om hur stor den ska vara och hur jag ligger på hinder. Blev några stopp som var helt mina.. Men sen jäkla kände jag galoppen och det gick verkligen mycket bättre. Upp i lättsits och låt hästen ta dig till hindret sen avgör du hur du ligger på. Toppen känsla när jag gick ut därifrån. Ett minus är att han ställer sig och kickar i svängar, detta får vi jobba på... Vilken tur och ära man har som har en så godhjärtad tränare som har tid och ork för en även när man är helt handlingsförlamad. Snacka om tålamod!!

Av Felicia Stigsson - 26 maj 2014 12:28

Första tävlingen sen januari och jag är mer taggad än någonsin.

Tävlingen i lammhult gick väldigt bra! Så kul att få komma ut igen och ha lite skoj på tävlingsbanorna.
1 meter, var han spänd men fortfarande min skänkel och gjorde sitt jobb. Vi var dubbel 0 i klassen och det gick över förväntan!
105 var vi också dubbelnolla i men nu var han mycket segare och tröttare och bli då också spändare. Tror det beror på värmen idag att han blev trött till denna klassen. Men i omhoppningen när jag satte lite fart på mig själv så hängde han fint på det också! Vi kom precis utanför placering och vem hade kunnat tro det liksom.. Haha!

Super kul var det iallafall och en sak som jag tar med mig i bagaget är att sätta mer galopp från början för att hitta mer flytet och den andra saken jag tar med mig är att LITA på hästen, han hoppar!!?

Nu anmäler jag till norrahammar i helgen, tjoohoo!!

Felicia

Av Felicia Stigsson - 26 maj 2014 09:03

Idag blev det markarbete i paddocken med lite gymnastik hoppning.
Var en ren sörja i paddocken idag men ibland får man tvinga sig att rida i det om man ska tävla utomhus dagen efter och det kan vara samma underlag då..
Till en början var han inte så arbetsvillig och slängde ut bogen på serpentinerna men tillslut fick jag koll på båda sidorna och då gick väldigt mycket bättre. Hoppade sedan fram på ett räcka som stod ut med långsidan så hoppade på en volt på det. Sen tog jag serien med fyra hinder och ett galoppsprång emellan. Gick väldigt bra tog det tre gånger i varje varv sen fick det vara bra. Red lite till i traven sen gick vi in i stallet.

Imon är det tävling i lammhult!
Felicia

Av Felicia Stigsson - 24 maj 2014 07:41

Skogen skogen skogen!!
Red till tallen och till höger vid vändplatsen och sedan över järnvägen. Har verkligen vuxit igen på så kort tid, man få lägga sig ner på hästen och hoppas den gå rätt genom kalhygget haha. Iallafall galopperade på grusvägen och tog sen vänster mot åminne och travade på den hårda vägen. (Starka senor och leder efter allt man rider i det mjuka underlaget i paddock och ridhus..) sen galopperade jag på gräsvägen in i skogen och skrittade sedan när det inte gick att galoppera mer.
Underbara snälla häst bara gå rätt fram och verka riktigt belåten med att få gå och lufsa lite i skogen ibland. Framför skönt tyckte nog vi båda att det var med skugga i skogen i denna värme som är nu?

Av Felicia Stigsson - 23 maj 2014 08:54

Underbara varma kvava väder!!
Idag blev det ut en liten sväng i skogen med, mysigt och skönt framför allt! Blev ingen lång rund då hank tränade igår och behövde få ut slaggprodukterna.

När jag kom hem från stallet så rök joggingskorna på och jag var ute och joggade för första gången i år, bättre sent är aldrig.
Joggade 3,2 km, få räcka att börja med? när jag kom hem körde jag lite styrka också.
10 situps + 10 benböj X3
10 rygglyft + 10 höftlyft X3
Hann inte med så mycket då klockan sprang iväg och jag vill gärna komma i säng i tid för att vara pigg och fräsch på jobbet?

Felicia

Av Felicia Stigsson - 22 maj 2014 12:56

WOW!!!

Vilken träning, allt gick dom på räls idag!
Åh idag bli man helt lyrisk och lycklig för sin fina häst. Allt blod svett och tårar fick sig belönat idag!
Hästen hoppade som en Gud, sög i hinderna och bara gjorde sitt jobb som ingenting. Jag red faktiskt väldigt bra också och såg avstånden, tog det lugnt. Jag lät hindret komma till oss och inte tvärtom som förra veckan. Då kändes allt bara stressat och jag jagade på hästen och bara slängde mig över hinderna. Men med Björnes lugn i mitten så gick träningen helt fantastiskt bra!
Vilken känsla, tror jag kommer sväva på dessa rosa moln länge!?

Hör är bankkrisen idag.
Det gråa är galoppbommar.
Två streck är oxer och ett sträck är räcke.

Innan träningen var jag och mamma ute och pw, var riktigt varmt idag men gött! Tog cirka 40 min?

Efter träningen åt jag en jätte nyttig "efterrätt", smakar som banan och choklad glass.
Super enkelt att göra.
Först fryser man in bananskivor, la in det dagen innan.
Sen mixar jag ihop dom och i med kesella vanilj typ 4-5 matskedar och i med lite kakao på det.
Bli hur gått som helst och en fin återställare?
Ser inte speciellt gått ut men rekommenderas starkt!!!

Felicia

Av Felicia Stigsson - 21 maj 2014 10:04

Pigg häst som vill springa jätte jätte fort!!!

Började med att rida fram med Johanna, colvås rundan. När vi red fram på fältet så kom Tess också:) trevligt som de va skulle vi också galoppera fram tillsammans. Satt och gjort, iallafall ett halt varv tills Ove börjar bocka och stegra för livet är såååå roligt.... Matte höll inte med. Men med livet i behåll fortsätter jag ner till framhoppningen och ska rida lite på gruset. Grattis säger jag bara, där sprang Maries fyra höstar omkring och tyckte livet var super roligt.. Samtidigt Kom Sandra på en av sina unghästar, båda får väldigt spända hästar och aa vi fegar ut lite och fortsätter färden neråt ridhuset.. Haha!
Inte riktigt vad jag hade tänkt mig han hade behövt gå ute men kan heller inte riskera livet.. ?
Men i ridhuset gick det jätte bra faktiskt, red lite sidvärts och sluta och en del volter. Fokuserade på att hålla i gång trampet även när jag sitter ner, gick mycket bra!
Hästen svettig, felicia svettig = bra jobb! Kul!

Felicia

Av Felicia Stigsson - 20 maj 2014 11:25

18 maj vilar Ober
19 maj rider Elin Ober. Han hade varit lite spänd och det hade börjat ösregna så hon red inte så mycket. Spännande det bli att rida honom på tisdag?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards