Alla inlägg under juli 2014

Av Felicia Stigsson - 2 juli 2014 09:10

Jag och Johanna tränade för Maria idag och det gick så sjukt bra!
Eller i början gick det sådär men efter att hon har skällt på oss lite så gick det så himla mycket bättre. Först i traven red vi på stora mittvolten. Då var det öka 10 steg minska 10 steg. Svårt i början då man inte riktigt ha kommit på grejen men sen gick det galant! Galoppen sen var att vi skulle galoppera över små hinder typ 40 cm. Hinderna stod på en öppen del av volten med 11 meter emellan. Först var det fram på två språng och sen tillbaka på tre språng, utan stigbyglar! Puuuh, vad benen och magen fick jobba, så gött!!! Sen var det en rak linje på 21 meter som vi skulle rida på 6 språng där gick det jätte bra också! Synd bara att han var dum och slängde sig för barnen som utanför och tittade. Men då använde jag spöet på bogen och då fattade han att han skulle fortsätta framåt?
Toppen bra träning!!

Av Felicia Stigsson - 2 juli 2014 09:04

29 juni, skritt i skogen cirka 45 min.

30 juni. Markarbete i paddocken.red först fornminnet, öka och minska och få hästen i balans. Sen red jag förvänd galopp höger galopp går bra h vänstern gick mycket bättre, han klarade tre varv på volten dock inte helt rätt ställd... Jag måste fortfarande överdriva hjälperna jätte mycket så det ser inte så snyggt ut men det kanske det inte behöver göra heller?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards