Alla inlägg under juni 2014

Av Felicia Stigsson - 30 juni 2014 10:44

Vilken fantastisk tävlingsdag! Allt gick över förväntan, hade med mig mycket från träningen i onsdags. Och det var nog bra, för idag fanns det inga tvivel, idag skulle vi komma runt banan!!

1 meter. Han var såååå fin. Öronen spetsade och tyckte det var kul. Grunden gick bara som en smäck allt bara klaffade och i omhoppning gick allt också bra var lite seg på att länga på en linje så sista språnget blev lite stort. Men annars var det sååå kul! Kom på en åttonde placering, äntligen! Skulle bara ta tre år?

110. Han var riktigt fin i denna klassen också. Lite mer spänd bara men annars riktigt fin. Blev ett stopp pga av mellanläge, kom inte riktigt igång på en linje.. Han var också något tröttare i denna klassen så dags att konditions träna hästen? men åh vilken underbar dag det har varit?

Av Felicia Stigsson - 30 juni 2014 10:39

Markarbete med bom.

Idag var han fin, lyssnade bra för skänklarna och hade mer power. Red lite sidvärts, framåt, samla, svänga osv. Mycket bra pass!

Av Felicia Stigsson - 30 juni 2014 10:38

Ober vilar

Av Felicia Stigsson - 30 juni 2014 10:38

Idag var det hoppträning för Björne på gräsbanan.

Framridningen (markarbetet) kändes helt okej. Lite granna seg för skänklen men helt okej ändå.
Sen när vi skulle börja hoppa ett litet plank på 60 cm ville Ober inte vara med längre.. Stannade på det tre gånger, vad hände där liksom. Han var helt i en annan värld och strosade... Hela träningen var han helt dryg och jag fick rida mig blå för att han inte skulle stanna. Tre - fyra galoppsprång innan var det sporren i och visa att man faktiskt ska hoppa!
Men sista rundan gick super, då var han mer övertygad om att vi skulle hoppa och det gick faktiskt väldigt bra, tur man kan avsluta det på det sättet!

Av Felicia Stigsson - 30 juni 2014 10:32

Idag red jag jocky och sen utan stigbyglar.

Red fram till tallen och tillbaka. Sedan kortade jag upp läderna till kort kort och började galoppera. Hästen gick inte i den bästa formen när jag stod upp och kämpade med mina ben. Hade jag varit smart så hade jag satt på en graman innan så hade båda fått jobba samtidigt.. Efter att jag gjort detta saktade jag av till trav och red utan stigbyglar. Böja, forma, framåt, sakta, styra. Jo men det gick faktiskt ganska bra. Tycker dock att han är på tok för svag i vänster sidan. Måste jobba upp honom mer där men så svårt när man själv är svag där.... Japp bara att ta tag i saken!

Av Felicia Stigsson - 30 juni 2014 10:27

Markarbete i paddocken.

Det gick bra men han känns lite seg för hjälperna, framför allt skänklarna. Red som sagt först i paddocken på en åtta för att ställa och böja och ha med hela kroppen. Sen började lektionerna och jag flyttade in i ridhuset. Där stod det ett par hinder som jag hoppade lite på, tränade framför allt i vänster varvet där han sparkar när man ska svänga upp ett hinder. Han sparkade inte men känns ganska seg och i sin egna bubbla....

Av Felicia Stigsson - 27 juni 2014 14:43

19 juni, vila

20 juni Elin rider

21 juni udde har Ober, Ober vila.

22 juni. Efter en fantastisk bra missommar helg så var det nu dags att äntligen rida! Red först lite markarbete med att flytta baken på dem öppna delen av volten. Sen hoppade jag en serie Sara hade satt upp i paddocken. Dock hoppade jag först på Brolles avstånd då han red samtidigt. Gick ju bra när det var mindre. Sen Längde jag ut en meter åt varje håll så han kunde få fina runda språng. Ändå hade jag två meter kortare än Sara och Allé. Vet inte om jag red på för kort avstånd och gjorde hästen för rund, alltså att det inte var meningen med övning utan kanske att hitta en större galopp mellan två hinder. I vilket fall som helst så red jag på runda språng som gick super!!

Alltså var det ett galopp språng mellan varje bom och kryss.

Av Felicia Stigsson - 27 juni 2014 14:38

Hoppträning för Björne med Johanna. Det gick så himla bra, hästen hoppade super fint!! Han var dock dum att vända upp på hinder i vänster varvet som vi måste träna på men annars var han så sjukt fin!! Vi hoppade på gräsbanan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards